• JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
  • JC Wings JCW-72-SU27-006 Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016

Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016

Review on September 14, 2019 | JC Wings Diecast Model 1/72 Scale

Basic Information

JC Wings ブランドのダイキャストモデル(完成品)です。商品の概略は以下のとおり。

This is a ready-made diecast model by JC Wings. The specifications of this product is as follows.

Product Maker or BrandJC Wings
Product Series-
Product NameItem No:JCW-72-SU27-006
Sukhoi SU-27UB Flanker Ukranian Air Force 2016
Model Scale1:72
DimensionsLength:30.5cm / Width:20.4cm
Release DateApril 2019 (in Japan)
Price14,040 yen in Japan (Tax included)
Notes *Ready-made display model (painted and assembled)
*Limited Edition 600 Pieces Worldwide
*Die-cast body with some plastic parts
*All markings by tampo printing
*Landing gears can be removed for flying position (gear covers included)
*Display stand NOT included
*2 Crew figures included
*Canopy can be displayed with opened or closed

Shape, Painting and Markings

本モデルは金型が古いためパーツ間に若干の隙間がありますが、良好なアウトラインと精密さを備えています。 またデカールを使用せずにデジタルカモフラージュが塗装されています。

There are some gaps between the parts because the old mold, but this has good outline and nice details. And this is painted the digital camouflage without using decals.

Shape, Painting and Markings

Special Mention

Weapons for Air to Air Configuration

本商品には空対空兵装のアクセサリーが付属します。
The accessories for "Air to Air Configuration" are included in this product.

Weapons Load

R-27ER with pylon
R-27ER (NATO code name: AA-10 Alamo-C), semi-active-radar homing extended-range air-to-air missile
Pylon
R-27T with pylon
R-27T (NATO code name: AA-10 Alamo-B), infrared homing middle-range air-to-air missile
R-73 with pylon
R-73 (NATO code name: AA-11 Archer), infrared homing short-range air-to-air missile

Boading Ladders

本モデルには乗降用ラダーが2つ付属します。
This model comes with two delicate ladders.

Boading Ladders

Using Display Stand of Witty Wings

本商品は、JC Wings製1/72スケールSu-27用ディスプレイスタンドで飾ることが出来ます。
※ディスプレイスタンドは本製品に含まれておりません。

You can use the JC Wings display stand for 1/72 scale Su-27.
*The display stand is not included in this product.

Using Display Stand of JC wings

My Impression

Good and Bad Points

Good Points *Good outline
*Accurate panel lines
*Beautiful painting
*Detailed markings by tampo printing
*Comes with two delicate ladders
Bad Points *Some gaps between the parts
*Interference between the two R-27ER's

interference between the parts

R-27ERは前後で干渉するため、2本同時にセンターステーションに吊り下げることは出来ません。もちろん実機では搭載可能です。

Two R-27ER's can not be set on the center stations at the same time because of interference between them. Of course, real plane can be set the two R-27ER's there.

interference

about real plane

Su-27UB

Su-27UB(練習/戦闘用)は、Su-27の複座戦闘練習機です。 1980年、スホーイ設計局はSu-27戦闘練習機(設計局内ではT-10Uと呼称される)の概念設計を開始しました。 最初の試作機はコムソモリスク・ナ・アムールの生産工場で設計局の仕様に合わせて製造され、1984年の春に技術的なフォローアップのためモスクワに戻りました。 T10U-1の初飛行は設計局のテストパイロットN.F. Sadovnikovにより、1985年3月7日に行われました。 公式テストは1985年から1987年の間に行われました。

当初Su-27UB開発バッチの生産はコムソモリスク・ナ・アムールで行う予定でしたが、1985年にMAIはこの複座戦闘練習機の生産拠点をイルクーツクに移すよう命じました。 1986年の半ば、IAIAで生産が開始されました。 1986年9月10日、最初の量産型Su-27UBはイルクーツク工場にて、テストパイロットG.Ye.BulanovとN.N.Ivanovによって試験飛行を行いました。 戦闘部隊は、1987年に最初の量産機を受領しました。

Su-27UBは、慣習に従い戦闘練習機として分類されます。 多くの練習機とは異なり、(戦闘機型と同じく)すべての兵装と火器管制システム保持しています。 この軍用機を購入するカスタマーは単座か複座かを選択できます。 たとえば複座の迎撃機は、ロシア北部の国境を守るのにより適しています。 極寒の海上を2名の乗員が操縦する航空機でパトロールする場合、乗員の心理的負担は大幅に改善されます。

The Su-27UB(Uchebno Boevoy) is a two seat combat trainer version of Su-27. In 1980, the Sukhoi Design Bureau developed the conceptual design of the Su-27 combat trainer version(dubbed the T-10U in the SDB). The first prototype was made at the Komsomolsk-on-Amur production plant to the design bureau specifications and returned to Moscow for engineering follow-up in the spring of 1984. The first flight of the T10U-1 was performed 07 March 1985 by the design bureau's test pilot N.F. Sadovnikov. Official testing took place between 1985 and 1987.

Production of a Su-27UB development batch was set up in Komsomolsk-on-Amur, and in 1985 MAI gave the order for the production of the two-seat trainer to be moved to Irkutsk. In the middle of 1986 its production run started at the IAIA. The first mass-produced Su-27UB was flight tested at the Irkutsk plant on 10th September 1986 by a crew of test pilots G.Ye.Bulanov and N.N.Ivanov. The combat units received the first production Su-27UB in 1987.

The Su-27UB is classified as a combat trainer only by tradision. Unlike most "trainers", it retains all weapons and weapon control systems. The customer decides which aircraft to have in the inventory-the single-seater or two-seater. For example, the two-seater interceptor is more acceptable for guarding Russia's northern borders. The psychological climate on board is significantly better when a two-man crew controls an aircraft on patrol over the freezing sea.

Ukrainian Air Force

ウクライナ空軍は、ウクライナ軍の一部です。 ウクライナ空軍の本部は、ヴィーンヌィツャ市にあります。 1991年にソビエト連邦が崩壊したとき、多数の航空機がウクライナの領土内に取り残されました。 以来、ウクライナ空軍は規模を縮小しアップグレードを図っています。 しかしこれらの努力にもかかわらず、空軍の主な機種は旧ソ連製の航空機で構成されています。

1991年のウクライナ独立以降、空軍は慢性的な予算不足に苦しみ、保有機数の大部分が運航停止になるか、または運用不能の状態に陥りました。 そういった状況にも関わらず、国内防衛産業であるウクロボロンプロムとアントノフの子会社が旧式機を維持し続けているおかげでウクライナ空軍は世界で27位、またヨーロッパでは7位という空軍規模となっています。

The Ukrainian Air Force is a part of the Armed Forces of Ukraine. Ukrainian Air Force headquarters is located in the city of Vinnytsia. When the Soviet Union dissolved in 1991, a large number of aircraft were left on Ukrainian territory. Ever since, the Ukrainian air force has been downsizing and upgrading its forces. In spite of these efforts, the main inventory of the air force consists of Soviet-made aircraft.

Since 1991's Ukrainian independence the air force has suffered from chronic underinvestment, leading to the bulk of its inventory becoming mothballed or otherwise becoming inoperable. Despite this Ukraine still possesses the world's 27th largest air force and the 7th largest air force in Europe, largely due to the avility of its domestic defense industry Ukroboronprom and its Antonov subsidiary to upkeep its older aircraft.

* Above explanation is quoted from box-flap of this model.

#71 Sukhoi Su-27UB Flanker C Ukraine Air Force © Matthew Hallam
#71 Sukhoi Su-27UB Flanker C Ukraine Air Force © Matthew Hallam

#71 Sukhoi Su-27UB Flanker C Ukraine Air Force © Charles Cunliffe
#71 Sukhoi Su-27UB Flanker C Ukraine Air Force © Charles Cunliffe

Related Model

Reference

[Books & Magazine]

*世界の名機シリーズ Su-27 フランカー 増補改訂版 | イカロス出版 2018年2月28日発行

[Video]

*隔週刊ファイティング・エアクラフトDVDコレクション No.24 Su-27/-30/-32/-35/-37 "フランカー" | デアゴスティーニ・ジャパン 2008年